Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Ana

Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Ana
Pozivamo sve članove i posetioce sajta da iznesu svoja iskustva i životne posledice koje su proizašle iz prevare zvane ''stambeni kredit u švajcarcima, možete koristiti pseudonim, ukoliko želite zaštitu identiteta.

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Snežana
Evo mene.
Volim forume i rado ih se sećam,  nekad sam bila član više foruma i stekla dobre prijatelje,  i danas smo u kontaktu.
O svom iskustvu bih ovaj put samo o tome kako su mene i supruga preveli žedne preko vode. Posle godinu dana potrage, a bili smo podstanari, našli smo stan,  kaparisali.  Zbog ozbiljne bolesti starije ćerke, bilo nam je važno da ćerke imaju zasebne sobe, makar i najmanje. Tada je Raiffeisen banka imala tzv. Stambenu kuću u Yu bisnis centru.  Tri puta smo bili na razgovoru, tri outa smovraćani,  navodno da još razmislimo,  a sada nam je jasno da je mlada devojka trebalo da pita šefove šta da odgovori na naša pitanja. Prodavac više neće da čeka,  mi već gubimo strpljenje,  a sa druge strane u to vreme imali smo poverenje u banku i državu. Država je podržavala i subvencionisala te kredite, mada smo mi bili prestarili za subvenciju. Ugovor nam niu dali pre potpisivanja - nema potrebe,  sve su nam objasnili. Naravno lagali su da nema rizika od rasta kursa  i prećutali mnogo toga.  Poznata priča. Nama se žurilo -  dakle stanje nužde,  zelenaški kredit.
Ovoga puta od mene toliko.  Pišite,  ja sam probila led.
Ovde smo svi sa istom mukom,  to nas vezuje, možemo se jadati,  uzajamno tešiti,  pomagati i hrabriti se uzajamno.
Mi ćemo pobediti banke, jer mi smo jaki!

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Marina
moj situacija je sledeca..uzela sam kredit u svajcarcima 2007 jer sam bila podstanar, pred udajom i time sam htela da resim stambeno pitanje svoje porodice. dobila sam kredit kao u " švajcarcima" od oko 85 000 eur. jer je stan toliko vredeo. onda su skocile nenormalno rate, glavnica, ostala bez posla, razvela se i sada je situacija da sam pored redovnog placanja rata banci do sada uplatila oko 70 000 eura a na danasnji dan banka potrazuje oko 100 000 eura. kasnim vec 5. ratu , nemam posao ni prihode, prodala sam auto i sledece je namestaj

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Snežana
Uh, Marina,  baš mi je žao.
No,  imamo novu nadu,  novu borbu,  sada na zdravim temeljima,  do rešenja će brzo doći. Vi ste jaki i sposobni,  verujem da ćete se brzo i zaposliti.
Mi ćemo pobediti banke, jer mi smo jaki!

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Miloš
Gledali smo da uzmemo kredit u eurima ali čak i bez subvencije uvek je nekako falila plata da bude još 2000-3000 veća ( iako smo zajedno supruga i ja nosioci kredita ), znači naše 2 plate da rata neprelazi za 50% , a pritom smo još i namestili plate da budu veće, uglavnom eurski nikako a CHF taman se uklapamo, super pomislili smo. Kao mladi bračni par od 30tak godina  imali smo muda da kažemo da hoćemo narednih 30 godina da plaćamo ratu 200 eura ( sada je rata 330 eur). E sad hoću da kažem a verovatno mnogi iz Vojvođanske banke se sećaju kako je Svetlana lepo lagala kako je švajcarac najstabilnija valuta u prošlih 10 godina, kako je ovaj kredit fenomenalan proizvod, čak toliko da ga je i ona sama uzela. Verovatno žena nelaže da je uzela , što nema nikakve veze sa nama,koje je ipak slagala. Napomenula je da čak i ako se nekad desi neka oscilacija ove valute mi kao korisnici ćemo uvek moći da se prebacimo u eure. Već 2009 sam video da je đavo odneo šalu ( a 2008 smo uzeli) i otišao u banku da se prekonvertujem. E onda je ista gospođa rekla da mi sad više ni neispunjavamo uslove za kredit, a čak i kad bi ih ispunili, nije to tako lako prebaciti se , jer se kreće sve od početka zahtev za kredit, osiguranje novog kredita, svi troškovi ponovo koji su bili preko 2000 eura. Tako nas je ponovo prevarila , ali sam posle par godina shvatio da bi se daleko isplatilo i tada platiti sve ponovo.

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Snežana
Miloše, svuda je scenario bio isti.
Naravno, kad su pričali bajke o stabilnosti švajcarca, a da se konverzija može izvršiti samo jednom u toku otplate, naravno da nisu rekli koliki će troškovi te konverzije. Mislim da i to treba da naglašavamo.
Faktički, sve je trebalo platiti iznova, kao za nov kredit, a odakle?
Mi ćemo pobediti banke, jer mi smo jaki!

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Jelena
Jedna od mnogih priča. CHF kredit smo uzeli 2007 godine u EFG banci  i to što nam je isplaćeno je bilo u protivvrednosti od 40.300 evra , u toku 2008 smo refinansiirali kredit kod komercijalne banke, danas dugujemo 40.000 evra za stan od 44 kvm, a rata je 45.000,00 dinara. Prilike su se promenile, dobili smo dvoje dece u međuvremenu, ja sam nakon porodiljskog izgubila posao, kredit je vezan za trajni nalog muza, tako da nema opcije da se ne plati ili preskoči. Ko izdrži, pričaće:)

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Manje bitan clan

DOM

Sećam se još onog dana kada sam išao u banku  i sud, da potpišem ugovor o kreditu sa bankom i kupoprodajni ugovor  sa prodavcem nekretnine-mog uskoro bišeg  „doma“. Nazalost tako je, ali to je već  neka druga priča.

Sve se odvijalo po planu, u banci i u sudu smo zavrsili sve bez ikakvih problema, a onda smo seli u kafić preko puta banke i neobavezno čavrljali o svemu i svačemu.

Sunce je  sijalo, ptičice cvrkutale u obližnjem parku, prodavac  je trljao ruke i prebrojavao EVRE, a ja srećan kao malo dete i  ponosan sto sam obezbedio, kako sam tad mislio,  siguran krov nad glavom svojoj porodici, konačno! Kucica, dvoriste, par voćkica, loza....Kud bi Vise?

12 godina sam bio podstanar, promenio za to vreme 7 stanova, 3 grada i bezbroj komsija, poznanika... i svaki put započinjao život  od pocetka, kao stranac u tuđem stanu. Umorio sam se bio, iskreno, od svega toga. A rodilo mi se i dete, kcer, sunce moje

Sama pomisao da se selim sa njom u naručju mi je izgledala užasno.  Mozda to nekima i ne izgleda tako grozno, ali ti neki sigurno nisu videli suprugu svog kolege kako sedi na torbama ispred kapije sa detetom u naručju koje plače glasno, dok njegova majka tiho jeca. Izbacila ih gazdarica-stanodavac, treći  dan po dolasku iz porodilišta, dok je kolega bio sa mnom na poslu, dete je plakalo, gazdarici se spavalo,  a gazdi bilo lakse da izbaci njih dve,  sa sve stvarima, nego svojoj zeni da prigovori bilo šta. Izvinjavao se čovek kad smo došli i slegao ramenima, dao nam br prijatelja koji isto izdaje stan...divan neki čovek.

Nasli smo za 3 sata pristojan stan, za 150 EVRA mesečne kirije, u  sred sezone u primorskom mestu, kada se ni krevet nije mogao naći za 10 evra.  Kolega je ćutao, i kad smo stigli i videli njih dve ispred kapije i dok smo ga selili.

Poznavajuci sebe, ja ćutao ne bih. Sta bre ne bih cutao?! Pa ja bi ih....nije pristojno, te necu napisati, a i nasilno je.

Uglavnom,  posle vesegodišnje  štednje za „učešće“ i šestomesečnog traganja za „domom“ i desetak obiđenih banaka koje su davale „stambene kredite indeksirane u CHF valuti“, jedinoj „valuti“ u kojoj sam mogao podići potreban iznos kredita, pao mi je „kamen sa srca“ i mogao sam da se opustim i uživam u tom predivnom danu.

Nije mi bilo jasno kako nisam bio kreditno sposoban za isti iznos kredita u  EVRIMA, kredita za koji sam čuo od ranije da postoje i koje su par mojih drugova vec podigli i kupili svoj „dom“, ali mi je bilo drago sto sto mi je nasmejana i mlada bankarska službenica ponudila taj „novi bankarski proizvod“ – kredit indeksiran u CHF valuti, za koji sam bio kreditno sposoban, za koji nisam morao da trazim „žirante“,  niti da dajem „depozit“ u banku i koji je bio osiguran kod NKOSK-a, za slučaj da se meni nesto desi, ne daj Bože, da mogu na miru da se hladim i dušu preselim na “onaj“ svet.

Taj NKOSK me je kostao neplaniranih 4000 EVRA, koje sam morao da doplatim prodavcu, jer su mi za toliko dali manje DINARA u banci u odnosu na trazenu sumu kredita, jer sam u poslednji čas odlučio da uzmem taj kredit sa osiguranjem, iz razloga gore navedenog. Tih 4000 EVRA  sam pozajmio od brata, jos mu dugujem jedan deo....vraticu mu. Sve dugove sam svoje vratio, vratiću i taj.

No, kao sto rekoh, konacno je došao i taj dan... Sunce je  sijalo, ptičice cvrkutale u obližnjem parku, prodavac  je trljao ruke i prebrojavao EVRE, a ja srećan kao malo dete...

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Vesna
Ja sam uzela Kredit 2007.godine u jeku najveceg skoka cena stanova u Beogradu. Nisam imala nikog, ukljucujuci roditelje, da su mi dodali neku sumu ili slicno, vec sam uzela Kredit za ukupnu kupoprodajnu cenu stana, sto je znacajna suma. Namerno necu napisati o kom se iznosu radi, jer sam cula komentare tipa zasto nisi kupila manji stan, zasto nisi uzela u daljem naselju i slicno, a isti ti koji dele savete su dobili roditeljsku ustedjevinu ili prodali neku nekretninu i usli u manji Kredit. No, da ne sirim temu, to sada nije ni bitno, vec to da se u medju vremenu smanjila plata, a Kredit znacajno povecao, a ja usled velikog i konstantnog stresa obolela od hipotireoze i dijabetesa. Sta reci...

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Snežana
Vesna, žao mi je što Vam se to događa, što se svima nama slično događa. To koliki ste kredit uzeli, za koliki stan i na kojoj lokaciji, ne verujem da ćete čuti od nekog korisnika kredita, na takve zlobne komentare ne treba obraćati pažnju. Imamo dovoljno briga i bez toga. Uverena sam da će se naš problem brzo rešiti. Želim Vam snage da istrajete.

08.02.2018. 13.49, "Vesna [via Bankari insajderi, iskustva]" <[hidden email]> је написао/ла:
[...]

To unsubscribe from Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima, click here.
NAML
Mi ćemo pobediti banke, jer mi smo jaki!

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Vesna
Hvala na podrsci Snezana!
Medjutim, vrlo sam skepticna po pitanju resavanja problema CHF kredita, jer u Srbiji ni Zakonodavstvo nije bitno, niti se postuje, a Sudije sude kako ko hoce. Jedino strana sila po naredbi moze ovu situaciju da resi, to je moje misljenje, ne znam kakva su druga.
Dosta nas smo iscrpljeni kreditima, da nemamo novca za tuzbe i advokata, tako da se ne odlucujemo da bilo sta preduzmemo jer nismo u mogucnosti.

Mi ćemo pobediti banke, jer mi smo jaki!

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Zorba
Da podelim moje dosadašnje iskustvo: Naime, još 2014te sam pokrenuo sudski spor protiv EFG banke za nezakonito povećanje kamata zbog poslovne politike banke..spor se odužio i zbog čuvenog štrajka advokata te iste godine.. ..Prvi sud u Beogradu je donosio 3 presude u moju korist, sa vrlo malo izmenjenim vrednostima odštete nakon sudskog veštačenja i svaki put su advokati banke ulagali žalbu.
Prvi sud je poslao 2016 predmet Višem sudu u Beogradu..godinu dana je stajao predmet u pisarnici tog suda netaknut pa su , zbog zauzetosti Viših sudova, moj predmet prebacili na Viši sud u Sremsku Mitrovicu..gde je opet stajao 9 meseci u pisarnici netaknut.. uložio sam žalbu i tražio razumno vreme suđenja..vrlo brzo sam dobio rešenje da je moja žalba na mestu, ali se sud u Sr.Mitrovici oglasava nenadležnim i šalje predmet Apelacionom sudu u Bgdu..mislim da ce to sada ležati u Apelacionom par meseci, pa ce se on proglasiti nenadležnim i vratiti Višem sudu..i opet vrteška.. zato razmišljah o tužbi za raskid ugovora ili ništavnost..Efektiva to radi grupnim tužbama, po 10 u grupi, gde moras odmah da platiš advokata 200e, a kasnije sudsku taksu i veštaka jos oko 20.000 dinara.
Zato poslah mom advokatu koji vodi taj predmet, rešenje suda iz Sr.Mitrovice, pa me je prvi put zvao od 2014te sa pričom kako on eto ne podržava moj zahtev jer to nije dobro, jer mozemo razljutiti sudije ?!
A na pitanje oko raskida ugovora, on ne podrzava Efektivu u toj grupnoj tužbi zbog razloga koje ne može da mi kaze preko telefona pa je bolje da se vidimo... Javiću kako je prošlo...

Molim Vas da nam kazete malo vise o danasnjoj presudi VKS koju je Jelena spomenula

Re: Iskustva korisnika bankarskih stambenih kredita u švajcarcima

Snežana
Tek je od danas na sajtu, a doneta je ranije.
No, kako nam u pravosuđu sve sporo ide, to se odnosi i ne ekspediciju odluka suda.
Nakon današnjeg protesta, to će se značajno ubrzati.

Evo link da pročitate odluku, a možete je skinuti u PDF formatu.