Tribina

Sanja
Sinoc sam bila na tribini povodom valutne klauzule u ugovoru o kreditu na Pravnom fakultetu. Predavaci sve vajni profesori i istakniti sada vec bivsi sudija Ustavnog suda Dragisa Slijepcevic. Na prvi mah glava me jako zabolela od izlaganja profesora Begovica inace clana upravnog odbora Uni kredit banke.
Ono sto je interesantno za profesora Begovica to je njegova apsolutna neinformisanost o ovom peoblemu. Banka u cijem UO sedi i prima debelu platu sigurna sam ustvari bivsa HVB banka koja je u Srbiju jos krajem 2005 prva plasirala kredite sa indeksacijom u CHF valuti. I jos zanimljivije je da je nas bivsi guverner gospodin Jelasic bas tada bio u Upravnom odboru HVB banke.
Profesor Begovic je sinoc rekao dosta neistina a izdvojila bih posebno dve.
Prva je kako je u periodu od 2006 do sada peosecna plata u dinarima u Srbiji vise rasla u odnosu na kurs CHF. Studenti a i mi posmatraci tako smo se nasmejali i aplaudirali mu dobar minut.
Druga je kako je klijent kao i banka mogao da zna da ce kurs CHF da raste u narednih 30 godina osvrcuci se na grafikon sa sajta nekog gde stoji podatak da je CHF u odnosu na Marku (sadasnji Eur) rastao za 45%. Ako je ovo moguce bilo kao sto jeste banka jesta znala jer je u ispitivanju rizika morala da zna sta se moze desiti. A mi nismo. E pa po meni a i po Slijepcevicu ugovori su nepobitno i cinjenicno NISTAVNI. A mi cemo to i da dokazemo!